fredag 27 april 2012

400 idag!

Oj, vad tiden går. Jag började här på Blogger i februari 2009 med mitt första inlägg. Många inlägg har det blivit sedan dess, inte klokt egentligen! Detta blir mitt fyrahundrade (400) inlägg! Så det är hög tid att celebrera! Inläggen kan vi lämna därhän, det är alla trevliga bloggare därute jag vill tacka för en trevlig "samvaro".  Ibland har det till och med kommit små paket med växter, och nu står det fullkomligen still i hjärnkontoret vad gäller växtnamn, men den översta plantan kommer från Anja, den i mitten från Lotta och den nedersta från Hannele. Fotona är från idag. De tre plantorna får representera alla er som skickat frön och plantor.



Veronica spicata är i alla fall denna. Jag tog fotot först och snyggade till efteråt. Bara så ni vet!

Ha det gott och trevlig Valborg!!



29 kommentarer:

  1. Grattis på fyrainläggsjubiléet! Nu blickar vi fram emot det femhundrade inlägget =)

    SvaraRadera
  2. Jag menar förstås fyrahundrainlägget =) vimsig så här på fredan...

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Grattis! Håller med, det är inte inläggen i sig, utan den gemenskap och feedback man får gm detta forum, plus små brev i postlådan och lite ett och annat vackert i rabatterna. Hur trevligt som helst!

    Ser att jag missat ett vackert pelargoninlägg!

    Trevlig helg! / Bea

    SvaraRadera
  4. Grattis!
    Jag håller med, vänskapen och den respons man får är verkligen uppskattad! Saknade dock en bild på "min växt" i din plantering ;P Hos mig frodas Pestemonen 'Huskers Red' i den finaste planteringen av dem alla; Den upphöjda rabatten, Bloggpost är så kul att både få och att få skicka. Ha det gott / Kram gittan

    SvaraRadera
  5. Och hoppas du fortsätter minst 400 till...;-)

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  6. Gratulerar till tilldragelsen! Passar samtidigt på att tacka för alla underbara inlägg! :) Undrade först hur du visste hur många inlägg du gjort och när jag nu kollar i mina egna inlägg på min blogg, inser att du har varit en mycket flitigare skribent än mig! :) Såg att jag snart kan jubilera med 300 inlägg, men har bloggat ojämnt ända sedan 2006... Dessutom total bloggtorka sedan mässan pga mycket jobb, men jag kommer igen! :) Trevlig Valborg till dig med! :) Mia

    SvaraRadera
  7. Grattis! Det är verkligen trevligt med kontakterna som skapas här i bloggvärlden.

    Önskar en trevlig valborg tillbaka!

    SvaraRadera
  8. Grattis till det 400:e inlägget!! Tiden går fort när man har roligt :-))))

    Det är så kul med fådda växter. Med eller utan namn :-))

    Ha en trevlig helg!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  9. GRATTIS! och passar på att tacka för inläggen med dina besök på olika utställningar som man inte själv har möjlighet att besöka.Sen har det blivit lite tips också. Ha de gott i helgen. Anita

    SvaraRadera
  10. Grattis. Så kul med 400 st.
    Den första växten är en Pulmonaria ´David Ward´, lungört alltså. Helt underbar, tycker jag.
    Ha en bra helg och många fler inlägg!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  11. Grattis! Jag firade 6000 sidvyer för aprilmånad ikväll när jag gick in och kollade statistik. Alltid roligt att få fira något :-) Gillar din blogg, skarpt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  12. Grattis! Det var väldans massa fina bilder!

    SvaraRadera
  13. Grattis! Det var väldans massa fina bilder!

    SvaraRadera
  14. Grattis! Det var väldans massa fina bilder!

    SvaraRadera
  15. P.S.
    Kul att den vita rallarrosen mår bra!

    SvaraRadera
  16. Grattis till alla de inläggen!! Visst är det kul med växter som kommer från vänner genom datorn, det är många man hälsar på i sina rundor i trädgården.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  17. Hejsan du gentlemanbloggare! Grattis till flitigt bloggande även om du tog i vintras en väldigt lååång paus!

    Växten på första bilden är Pulmonaria 'Raspberry Ice',lungnört.

    (Själv glömmer jag att kolla hur många inlägg det har blivit under årens lopp...jag går och kollar på en gång!)

    Det är många av oss bloggkompisar till dig som tycker att du tillför mycket med dina eleganta och ibland även humoristiska inlägg och kommentarer!
    Heja Ruben! Mår du fortsätta länge än att förgylla blogglivet för oss andra!
    /Anja

    SvaraRadera
  18. Stort Grattis! Jag fortsätter att följa din fina och intressant blogg mot nya jubileum!

    SvaraRadera
  19. Grattis och Hurra, Hurra, Hurra!

    Hoppas att du fortsätter 400 inlägg till. Det är alltid lika spännande att se vad som händer hos dig. Och så har jag ju fått en del fina tips också.

    En annan fantastisk sak med dig Ruben är att du är fenomenal på att skriva uppmuntrande kommentarer inne hos andra bloggare också. Du ska veta att det uppskattas. Kram!
    /iet

    SvaraRadera
  20. Tillykke härifrån. STOOOORT kram harifrån. Tak for at du ger os så mycket. Jeg elsker at kigge forbi på din blog.

    kram
    Eva
    Evigglade

    SvaraRadera
  21. Grattis till 400 inlägg! Visst är det roligt att blogga, jag firar snart ett år på blogger och nu kommer det roliga när jag kan gå tillbaks och se vad som hände för precis ett år sedan, både i trädgården och med renoveringar etc.

    Ha en härlig helg,
    Jenny

    SvaraRadera
  22. GRATTIS på bemärkelsedagen! Ja, det är inte klokt egentligen vad tiden bara springer iväg. själv tror jag - måste kolla - att jag iaf har kommit en bit över 200 här, men så var det ju en hel del på den gamla Trädgårdsbloggen också.
    Men jag håller med Anja, du tog en VÄLDIGT LÅNG paus i vintras. SÅ kul kan det bara inte vara att släktforska!? Eller hittade du något riktigt spännande.....
    TREVLIG HELG
    Susie, Rolle & Santos

    SvaraRadera
  23. Nu har jag kollat och det var hela 341 inlägg(!) jag gjort - och inte är dom korta heller! Men jag är ju bara så att det "rinner ur mig" när jag kommer igång, så jag är inte förvånad!!

    SvaraRadera
  24. Grattis, Ruben - det var bra jobbat! Och så roligt att du är tillbaka i bloggvärlden, jag hopaps att vi får följa dig i många många inlägg till!

    SvaraRadera
  25. P.S.
    jag bjuder på sima & tippaleipä

    SvaraRadera
  26. Grattis till det jämna antalet inlägg. Kollade för rolighetens skull mina egna och upptäckte att de var över sjuhundra. När har jag åstadkommit dem egentligen? Kul är det i alla fall med de kontakter man får och tacksam är jag över de, bland annat du, som ger sig tid att skriva ett par rader.
    Trevlig helg önskar jag dig.
    Eva

    SvaraRadera
  27. Trevlig Valborg på dig också.. o grattis till jubiléet.. ha det gott/Moa

    SvaraRadera
  28. Jag har planterat mina dahlior i krukor som jag har ute. Vågar inte sätta dom i rabatterna direkt, speciellt inte i vår med det ombytliga vädret. Såg på klart.se idag att det ska bli minusgrader på nätterna i nästa vecka. Men visst vore det härligt om man kunde slippa krukorna...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  29. Grattis Ruben till det!
    Jag bjöd ju på lite gott att dricka dagen till ära.
    Det är många fina inlägg du har gjort även om jag är dålig tittare periodvis. Just nu är det näst intill omöjligt att hinna med.
    Jobben bara ökar i antal dag för dag.
    En sak skall du också veta, du är väldigt duktig på att skriva roliga och kommentarer. Man blir alltid glad när du skriver till en.
    Hoppas du har haft en fin helg och fått många nya fina bilder att bjuda på framöver.
    Ha en bra vecka
    Hälsningar
    Annika

    SvaraRadera