lördag 5 februari 2011

The blooming truth

För att ingen skall tro, att bilden på föregående inlägg var från min egen trädgård kommer här den "förbaskade" sanningen! Vi hade faktiskt en pil i trädgården när vi flyttade hit, men vi blev varnade för att den stod för nära huset, så den fick stryka på foten, eller rättare sagt, på roten. Det skulle i så fall vara enda likheten.

Jag gör ofta så med mina bilder, att jag beskär dem mer eller mindre, för att kompositionen skall bli tilltalande i mina ögon, och kanske även skala bort oväsentligheter och störande element. (Så var det dock inte i detta fallet, jag bara tyckte att just det parti jag "klippte ut" från denna bild passade så bra till temat kontraster på Bloming Friday (med ett "o") denna vecka!) Men denna bild passar ju minst lika bra.

Parti från Den kinesiska trädgården utanför Berlin,
som jag tidigare skrivit om HÄR!


Fotnot  Blooming är ett mildare uttryck för bloody, som i sin tur är ett mildare uttryck för zx#z!!!!

16 kommentarer:

  1. Fastän det inte är från din trädgård så är det ju ändå dina upplevelser.. eller? Hur som helst så passade det jättefint in på temat.
    / Pella

    SvaraRadera
  2. Kære Ruben.

    Jeg bliver helt salig, når jeg ser billeder af kinesisk/japansk inspirerede haver, så absolut hører til mine favoritter.

    Ha en dejlig lørdag.

    SvaraRadera
  3. Fridfullt och vackert:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jag blandar friskt med bilder hemifrån och från jobbet och ibland slarvar jag med att berätta....
    Men så länge man inte ljuger och säger att någon annans är sitt eget spelar inte det nån roll väl...
    Nu har ju du också ändrat på bloggen...fint....

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det där är en kanonbild, verkligen bra! /Vänligen Ulla Laiho

    SvaraRadera
  6. Båda bilder är fina, jag skulle inte riktigt kännt igen utan din förklaring. Och nu har du också ändrat på din blogg, den ser vacker ut. Jag har lite ångest, borde jag också våga? Jag försökte, men det såg så rörigt ut, inget kom på rätt plats, att jag bara avbröt processen. Man kanske borde jag prova igen...

    SvaraRadera
  7. Det är kul det där med att skära ut partier från en bild. Jag kan ibland tycka att jag tagit en bild som hör hemma i papperskorgen men det kan finnas ett litet, litet parti i bilden som jag tycker är fint. Då är det roligt att leka med just det partiet. Här var det jätteroligt att få se båda bilderna. Båda är fantastiskt fina.

    SvaraRadera
  8. Det är kul att man kan ändra en bild så totalt bara genom att kapa den lite i kanterna. Jag gör också det ibland, men för övrigt redigerar jag sällan mina bilder.
    Den här bilden är också fin, om än med ett lite annat uttryck än den från igår!
    Ha det bra
    /Helen

    SvaraRadera
  9. det är så mycket skrock om "farliga" växter
    (vår granne har inte hört detta, de planterade en pil så där 10 cm från staketet...

    SvaraRadera
  10. På en mycket vackrare plats skulle man inte kunna sitta. Tänk frukost på den altanen:)

    SvaraRadera
  11. Klart att man skall beskära bilder på ett sätt som tilltalar ögat. J
    Jag trodde faktiskt att det var din välansade gräsmatta bakom bladverket ;)
    Ha en fin söndag! /Bea

    SvaraRadera
  12. Nu tycker ju jag att "blooming" står för något helt annat!
    Susie (Bloom)

    SvaraRadera
  13. Jaha ja, nu kryper det fram!! Mycket läcker bild, vilken del du än visar. Ha det fint!

    SvaraRadera
  14. Väldigt vackert - beskuret och obeskuret ;-) Det är finurligt det där med hur man kan göra med bilder!

    Ser att du lyckats få headern bredare - skönt att du löste det. Väldigt snygg bild också!

    Ha det fint!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  15. Beskära bilder ger nya bilder, använder ofta en och samma bild till flera. Fin headern blev!
    Signe Persson Melins plattor i nästa inlägg är jag svag för, de är bara lite för dyra för min plånbok. ha en bra vecka/Sophia

    SvaraRadera